donderdag 28 juli 2011

warme rustige broeirige donderdag

de dag begon  grijs rustig en zacht

ik zie er best veel overal al met fietsen de paddestoelen in juli

rustig weerspiegelend weer  deze donderdag

de lucht brak goed open bij half 4 a 16 uur
zo zonnig en helder bleef het niet

de stapelwolken verraden de buien  die namiddag en
avond toch kwamen

de guusjes in de regen bellen

builucht vanuit noord  het rommelde al

de sprinkhanen hoor je weer goed
deze sprong net op het wegdek  nog even mijn kans
want nog nooit had ik er een op de foto

de onweersbui ontwikkelde wel steeds meer en meer onderweg
de zon was er even  terwijl vanuit noordoost de bui kwam

dit was toch genieten  hoe dreigende en de ontwikkeling
hier duurde het geen 5 minuten meer en zo
eindige deze donderdag  met onweer even en regen

dagfoto weerplaza  en dagfoto jan versteegt

2 opmerkingen:

  1. Vandaag was een van de mooiste dagen
    Aan de stranden zal het heerlijk zijn
    geweest, niet te warm, weinig wind,
    Dat was mijn ervaring bij het fietsen.
    Als kenner van de streek kan ik jouw
    tocht van vandaag wel bijna uittekenen.
    Prachtige reportage, hoe het weer op
    een paar uur helemaal omging.
    Hier viel weer bijna 30 mm op een uurtje.
    Gelukkig vroeg gegaan en weer thuis.

    het eenzame fietserke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De donderdag begon rond Tilburg ook nevelig. Het was al een beetje benauwd tijdens mijn ochtendrondje en dat werd nog erger toen in de middag de zon doorbrak. Moest in de tuin aan de slag want de heg van de buren werd geknipt (voor en achter), dus mijn kant opgeruimd en dan komt van het een het ander. Dus gisteren 2 keer een droog t-shirt aangetrokken, want je bleef zweten. Jouw wolkenfoto's zijn prachtig. Hier viel het mee. Wel mooie wolken aan het eind van de middag en in de avond (zie WeerPlaza of weblog). Leuk je sprinkhanenfoto!!
    Gelukkig hadden wij geen wateroverlast want in Oost-Brabant stonden hier en daar de straten blank! Nu is het ineens een stuk frisser en weer hartstikke grijs. Dus goed om mijn fotoboek van de vakantie af te maken (uiterlijk morgen insturen, want nu 40% korting!!).
    Groetjes en hopelijk echt wat warmer weer volgende week. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen