donderdag 21 april 2011

zomerse warmte in april

zonsopkomst in het water

dagfoto omroep brabant
de morgen  begon  met wolken velden en zonnestralen
dagfoto weerplaza

de eerste zon met weerspiegelende wolkenvelden

schaduw  en niet schaduw

middags ook wolken  maar ook zon

deze zwaan is nog steeds aan het broeden tussendoor  even de
eieren  omwentelen

terwijl het mannetje de wacht houdt


aan de waterkanten ,vennen en sloten zijn ze goed te horen nu
kikkers

25 graden vandaag en hier de libelle,s al

uitgelaten weer tussen de vele madeliefjes

me vriendjes tussen de madeliefjes

genieten in de meibloementjes

2 opmerkingen:

  1. De wolken waren hier ongeveer hetzelfde vanmorgen. Ik had gehoopt dat ze al wat op zouden lossen na zonsopkomst, maar helaas niet. Een kikker hoor ik hier ook steeds vandaag. De buren hebben er al jaren een in de vijver zitten, maar nog niet gezien! En libellen zijn er ook al hoorde ik van een andere webbie, maar hier nog niet gezien. Maar wat een weertje toch. Ik hoop toch ook niet dat we nu al de zomer versnoepen! Mooi je vriendjes de guusjes tussen de meizoentjes!
    Groetjes en morgen weer mooi weer (hoewel hier vanmiddag soms een dreigende wolk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De dag is weergegeven in je foto's,
    alleen de dreigende bewolking mis ik.
    Dat de dieren van groot tot klein
    genieten van het zonnetje is ook duidelijk.
    Fietsen was wel een beetje stoffig soms.

    het eenzame fietserke

    BeantwoordenVerwijderen